02 mars, 2010

Tvålsnobben

Igår när vi storhandlade insåg jag att jag är en tvålsnobb. Vi skulle köpa ny sån där handtvål och efter många om och men hittade vi en som verkar vara okej. Jag går enligt devisen att ju dyrare tvålen är, desto bättre är förmodligen skummet och eftersom jag har hört någonstans att det är skummet som gör att man blir ren måste det vara mycket och tjockt skum. De där billiga, under-15-kronorstvålarna, är ofta vattniga och även om de luktar gott så väger inte det upp. Addera här till att jag har någon slags mani på att vara ren om och tvätta händerna och vet jag att jag ska på en offentlig toalett när jag går hemifrån tar jag med mig handsprit.

Det allra värsta är att jag har hittat en tvål som jag faktiskt gillar, men den är köpt på Lidl så det tar emot att gå dit och köpa den. Kan ju inte heller ha en lidl-flaska som besudlar mitt handfat! =)

Jaja, vi har alla någon slags mani och fixa ideer - vilka är dina?


Flytande tvål Yoghurt  Honung & Vanilj  från Barnängen

Inga kommentarer: