17 mars, 2010

Cupcake med ganache

Jag har testat att göra ganache för att dekorera cupcakes med. Har sett det på några ställen och tycker aatt det verkar gott och ser fint ut. resultatet blev inte direkt lyckat för min del iaf. Gjorde ganachen på odenses mjölkchoklad. Smaken blev väl helt okej egentligen, men det var bara inte vad jag förväntat mig. Smakar ungefär som chokladpudding. Men när jag vispade den för att få den fluffigare så blev den hård lite snabbare än jag väntat vilket ledde till att den blev för hård och därför inte så smidig att spritsa, utan det såg mest grynigt ut och "sprack" i kanterna. Men muffinsen blev goda i sig så de ska jag spara och istället dekorera med vanlig frosting på smör, cream cheese och florsocker.

Så här blev den som blev bäst:

Inte vidare tjusig med andra ord, föreställ er då hur resterande ser ut... =)

3 kommentarer:

melissa sa...

ja vistt borde man har lärt sig vid det här laget att börja plugga i tid! men oh no, inte här inte.
Jag blir så trött på mig själv ibland, men det e nog bara sån jag är, så har jag varit hela högstadiet o gymnasiet:D Last minute is the shit! haha;)
Ska du gå på "avslutnings-middagen" farah mejlade om??:)
Måste säga att dina cupcakes ser riktigt smarriga ut, mums!!
Ha det!! kram

Daniel sa...

Tvärtom, tycker det ser jäääättetjusigt ut... å gött!

emilia sa...

vad är gnache för något förresten?