16 mars, 2010

Matlista nummer 1

Vi är så präktiga att vi gör matsedel varje vecka. För mig är det ett måste om det överhuvudtaget ska bli någon mat lagad. Det värsta jag vet är att gå runt i mataffären och inte veta vad jag ska köpa utan bara plocka ihop lite random varor. Det är alltid de gånger man glömmer att köpa viktiga saker som typ smör  och dessutom kommer på tusen saker som saknar när man väl ska göra maten, bara för att man åkte till affären utan en plan! =)

Veckan matsedel ser ut som följer:
Fläskfilégryta
Fisk i ugn
Köttfärspaj (nytt recept!)
Gratinerade fläskkotletter
Kycklingwok

Oftast sparar jag gamla matsedlar och plockar ihop en ny utifrån de gamla, vilket leder till vi äter ganska så samma mat under veckorna. Det brukar vara en blandning mellan sådant som går fort och lätt och sådant som tar lite mer tid och ansträngning. Men är det något som jag hatar så är det "helgmat"! Här äter vi det vi (jag) är sugen på, även om det innebär att det blir tacos på en tisdag eller makaroner och falukorv på en söndag.

Inga kommentarer: