18 januari, 2010

Bästa (?) maten efter träning


Idag efter bodypump-passet gjorde jag ungefär världens godaste mellanmål. Kanske inte det hälsosammaste alternativet men definitivt godaste. På engelska heter "Egg in a basket" och på svenska har översättningen blivit "ökenmacka" verkar det som. Det brillianta receptet innehåller 2 delar, brödskiva och ägg.

Börja med att göra ett hål i brödskivan med ett glas av lagom storlek. Värm därefter en stekpanna med fett i och lägg brödskivan i den varma stekpannan. Knäck därpå ett ägg ner i hålet, ha på lite salt och svartpeppar, och låt det steka där i till ägget är ganska fast. Jag gillar hård gula så därför hackade jag sönder den som man gör när man steker ägg i vanliga fall. Gillar du rinnig gula struntar du helt enkelt i att hacka sönder den. När ägget är nästan genomstekt vänder du på brödet så att även den andra sidan får lite färg och värme.

Jag tycker dessutom att smält ost och ägg är en bra kombo så direkt efter jag vänt ägget lade jag på några skivor ost som smälte. Supergott!

Inga kommentarer: