12 maj, 2010

Vårstädning

Två gånger om året ordnar vår bostadsrättsförening så att vi får en container på området under ungefär två veckor. Vilket innebär att det nu är dags för vårstädning. Sambo fick för sig att rensa ur garderoben men tröttnade när han kommit halvvägs och lämnade snällt över till mig. Jamentacksåjävlamycketdå! I vilket fall har jag "rensat" bland mina kläder och upptäckt att om det är något som jag är dålig på så är det just det. Jag skyller allt på min mamma som slängt alla kläder hon hade när hon själv var yngre vilket jag alltid tyckt varit väldigt onödigt, så själv sparar jag på allt till kommande förmågor. Men när jag överväger att spara sånt här kanske det har gått lite för långt...

Eller kanske har jag användning för ett gröngult linne med volanger...? Korsettlinnet och den plisserade "skolflickekjolen" vågade jag inte ens prova ihop, än mindre fota. Men som sagt så är jag ju sämst på att rensa så vad som täckte en hel säng när jag plockade ur garderoben resulterade i en ica-kasse efter utrensningen.. Mja, halvbra resultat skulle jag vilja påstå!

Inga kommentarer: