17 februari, 2010

Potatismos

Idag testade jag att blanda i lite rotselleri (1/4) när jag gjorde potatismos. Det var absolut helt okej och jag upplevde det som lite mer mättande än vanligt. Dock läste jag nånstans på nätet att det gick att blanda i lite sirap och det tipset var väl sådär tror jag. Har generellt väldigt svårt för mat som är för söt vilket detta blev. Kanske var så att jag hade i lite för mycket och det är mer lättdoserat om man tar vanligt socker istället. Men på samma ställe läste jag ytterligare ett tips om att värma mjölken/grädden ihop med smöret, det var väldans käckt faktiskt. Brukar alltid värma mjölken för sig så varför inte. Ställer mig lite tveksam till att blanda i kryddorna (salt, peppar och muskot) i mjölk-smörblandning, jag har inga bestämda mängder utan smakar av till det känns bra vilket är svårt att göra i mjölken eftersom jag alltid saltar potatisen olika när jag kokar dem. Men nu vet jag till nästa gång!


Bilden är helt fräckt stulen ifrån mjölkfri.com

Inga kommentarer: