06 juli, 2010

Jobb och goda gubbar

Nu för tiden gör jag som vanligt folk och jobbar på dagarna. Ovanan i det gör att jag är hysteriskt trött och lättretligt så här i början. Jobbet är det absolut inget fel på, där trivs jag som fisken i vattnet utan det är just ovanan i det hela som spökar. Så alltså finns det inte så mycket att skriva om här. Men jag känner mig iallafall nöjd över mitt val med att börja jobba och inte valde att fortsätta plugga, detta blir en välbehövlig paus.

Men, nu är det sommar och för tillfället äter jag jordgubbar så att det snart sprutar jordgubbssylt ur öronen på mig. Åh, detta ljuvliga lilla bär! Idag köpte vi två lådor av sorten "Polka", de var de bästa jag ätit hittills i sommar, mycket smak och både lite söta och syrliga på samma gång. De påminde nästan lite om smultron! Nu är jag iallafall jättesugen på att åka och plocka egna gubbar för att frysa in till vintern och även göra lite sylt.

Fast att plockar gubbar i en egen trädgård hade inte heller varit fel!

Inga kommentarer: