01 juni, 2010

Hus, igen...

Sommaren är definitivt på ingång och det är bara några få dagar kvar till examen. Läskigt! Dessutom blir längtan efter hus större och större för varje dag som går och ju längre in i sommaren vi kommer. För att lindra min längtan iallafall litegrann har jag planerat att åka hem till föräldrarnas hus och påta i deras trädgård. Under tiden tänker jag passa på att sola i det härliga vädret och drömma om det charmiga 20-talshuset jag hittade idag på hemnet. Dessvärre har det varken vatten eller avlopp, men det vägs upp av glasveranda och en sjöutsikt som man kan se med hjälp av en kikare och lite vilja. Utöver detta huset kommer jag även att drömma om min mormor och morfars gamla hus som inte heller skulle vara helt fel. Men det förblir nog en dröm som aldrig slår in.
Bilden är ifrån Fastighetsbyrån

Inga kommentarer: